پیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی

۷ بازديد ۰ نظر

پیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی

دانلود پیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی پیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی , خرید , ارزان , پیشینه , و , مبانی , نظری , بلوغ , ومرحله , نوجوانی ,

-------

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 127 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br>مبانی نظری وپیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی،هویت و دلبستگی فهرست مطالب: مرحله نوجوانی 2-2- اهمیت مطالعه دوران بلوغ: 2-2-1- رشد جسمانی نوجوان 2-2-2- رشد عقلی یا ذهنی 2-2-3- رشد عاطفی 2-2-4- رشد اجتماعی 2-3- مفهوم هویت 2-4- تعریف هویت: 2-5- کودک، هویت و نظریه های آن: 2-5-1- نظریه روانکاوی: 2-5-2- نظریه یادگیری اجتماعی: 2-5-3- نظریه شناختی: 2-6- نوجوانی و هویت: 2-7- جنبه های ضمنی و آشکار خودآگاهی 2-8- دیدگاه های مختلف در ارتباط با هویت: 2-8-3- نقد الگوهای اریکسون و مارسیا 2-8-5- رویکرد فرایند محوری برزونسکی: 2-8-6- استانلی هال 2-8-7- اتوراتک 2-8-8- اشپرانگر 2-8-9- بلوز 2-8-10- والون 2-10- عوامل موثر بر شکل گیری هویت: 2-11- عواملی که بر رشد هویت تاثیر می گذارند: 2-12- پایگاههای هویت: 2-13- تعدد هویت ها: 2-14- شخصیت و تعلقات اجتماعی: 2-15- تحول هویت در سنین مختلف: 2-16- بحران هویت 2-17- بحران هویت از دیدگاه اریکسون: 2-18- نظر روانشناسان کشور ما درباره تعریف بحران هویت چنین است: 2-19- اختلالات مربوط به هویت: 2-20- جنس و هویت 2-21- پژوهشهای انجام شده مربوط به هویت در خارج از کشور: 2-22- پژوهشهای انجام شده مربوط به هویت در داخل کشور: 2-1- مفهوم شناسی دلبستگی: 2-2- مولفه های اصلی دلبستگی: 2-3- خواستگاه های نظری دلبستگی: 2-3-1- مبانی روان پویشی نظریه دلبستگی: 2-3-2- نظریه یادگیری: 2-3-3- نظریه تحول شناختی: 2-3-4- نظریه کردارشناسی : 2-3-5- نظریه دلبستگی بالبی 2-4- نظریه دلبستگی تئوری باولبی 2-5- سبک های دلبستگی از دیدگاههای مختلف 2-6- انواع سبک های دلبستگی 2-6-1- سبک دلبستگی ایمن : 2-6-2- سبک دلبستگی نا ایمن - اجتنابی 2-6-3- سبک دلبستگی نا ایمن – دو سو گرا 2-7- مراحل شکل گیری دلبستگی در نوزادان 2-8- تحول دلبستگی در نوجوانی 2-9- تداوم دلبستگی از کودکی تا نوجوانی: 2-10- عوامل موثر بر ثبات دلبستگی از کودکی تا بزرگسالی: 2-11- دلبستگی و سازمان شخصیت 2 – 12- دلبستگی و آسیب شناسی روانی در دوره نوجوانی 2-12-1- اختلال رفتارهای ضد اجتماعی: 2-12-2- اختلال بی اشتهایی روانی 2-12-3- اختلال افسردگی 2-12-4- الگوهای رفتار مرضی در دوره نوجوانی 2-12-5- اختلال گسستگی 2-13- پدیده های دلبستگی و گسستگی 2-14- ارتباط دلبستگی، گسستگی و تاریخچه خشونت کودکی: 2-15- معیارهای تشخیص دلبستگی: 2-16- ارتباط هویت و دلبستگی: 2-17- پژوهش های انجام شده مربوط به دلبستگی در خارج از کشور: 2-18- پژوهشهای انجام شده مربوط به دلبستگی در داخل کشور 2-19- پژوهشهای انجام شده مربوط به ارتباط هویت و دلبستگی در خارج از کشور: منابع فارسی منابع لاتین مرحله نوجوانی: قبل از بررسی مرحله نوجوانی و شرایط و ویژگی های آن بهتر است اشاره ای به دوران پیش از بلوغ شروع بکنیم. بر حسب نژادهای مختلف در اوایل سن دوازده یا سیزده سالگی دوران پیش از بلوغ شروع می شود و تعادل جسمی و روحی کودک به هم می خورد. تغییرات جسمی عمیقی شروع می شود و بدن کودک شکل دیگری به خود می گیرد. نیروی او افزایش یافته و خلق و خوی او تعادل کمتری پیدا می کند. افق زندگی او که تا آن موقع به خانواده و مدرسه محدود بود وسعت بیشتری پیدا می کند. تخیلات وی شروع شده و گاه، زیادی آنها تحصیل را مختل می سازد. این دوره که تا پانزده یا شانزده سالگی ادامه دارد به صورت بحران ظاهر می شود و شاید به این دلیل است که دانشمندان آن را دوره متشنج زندگی یا دوران منفی خوانده اند و این پیش آهنگ ایام بلوغ و ظهور دوره تولید مثل است. دوران نوجوانی با تغییرات گوناگونی در زمینه های متعدد همراه است. این دوران یکی از بحرانی ترین ادوار زندگی به حساب می آید. در این که سن بلوغ در چه زمانی آغاز می شود و در چه زمانی پایان می یابد، اتفاق نظر وجود ندارد و با توجه به اینکه مجموعه ای از عوامل زیستی، روانی و اجتماعی در بروز آن موثر است، تعیین یک زمان دقیق برای آغاز و پایان آن امکانپذیر نیست. (نقل از هژبری، 1383). 2-2- اهمیت مطالعه دوران بلوغ: شاید این سوال مطرح می شود که چرا مطالعه بلوغ و نوجوانی از اهمیت خاصی برخوردار است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: اولاً امروزه عمده نیروی انسانی را در اکثر کشورهای جهان، نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند به طور مثال در کشور خود ما ایران، که دارای جمعیت جوان است. ثانیاً: با توجه به ویژگی های موجود در فرد، در این دوره بزهکاری و اختلالات شخصیتی بیشتر به چشم می خورد و این امر یک واقعیت شناخته شده است. بنابراین شناخت دوران بلوغ و ویژگی هایی که دارا می باشد باعث ارائه راه کارهای مناسب برای مقابله با این نابهنجاری ها در جامعه گردد. ثالثاً: با توجه به این که شخصیت انسان در طی مراحل گوناگون بتدریج شکل می گیرد، دانستن ویژگی های آن باعث می شود تا ما با برخورد مناسب با نوجوان و هدایت وی باعث شویم تا در مراحل بعدی یعنی جوانی و بزرگسالی، هدفمند به زندگی خود ادامه دهد. (نقل از هژبری، 1383). رابعاً: می دانیم که یکی از ویژگی های مهم در این دوران مسائل جنسی است، و شناخت نوجوان باعث می شود تا از انحرافات و لغزشهای جنسی وی که در این دوران به دلیل عدم شناخت ویژگی ها و خواستهای نوجوان، فراوان مشاهده می شود، جلوگیری کرده و با آموزش صحیح، وی را برای شناخت یک زندگی سالم جنسی مهیا سازیم. پس به طوری که می توان گفت، هدف از مطالعه این دوران پی بردن به ابعاد شخصیتی نوجوان، یافتن نیازهای جسمانی و روانی خاص وی و به کار گیری روش های مناسب تربیتی با توجه به این ویژگی ها و هدایت وی برای دستیابی به یک زندگی سالم می باشد. (نقل از هژبری، 1383). لذا با توجه به مطالب فوق و دریافتن اهمیت این دوران، آن را در ابعاد جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی به طور مجزا بررسی می کنیم: 2-2-1- رشد جسمانی نوجوان,   برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.